Lager i Sverige, MVA tilkommer.

Betaling: Faktura og VISA

Leveranstid: 2-5 dagar

KONTAKTINFORMASJON

Telefon: (+47) 800 52 710

E-post: kundservice@odd-living.com

Adresse: Gamla Börjevägen 62 75592 Uppsala Sverige

KJØPSVILKÅR

Tollgebyr og Mva:
1) 0-350kr (Vareverdi ink. frakt) = Tollgebyr 0kr + Mva 0kr
2) * 350-3000kr (Vareverdi ink. frakt) = Tollgebyr 158kr + Mva 25% 
3) * Over 3000kr (Vareverdi ink. frakt) = Tollgebyr 340kr + Mva 25%

* På varer som er tollbelagt så tilkommer det også en tollprosent, f.eks på klær.

TOLLKALKULATOR: https://www.posten.no/fortolling/motta-fra-utlandet
TOLLVESENET:
 Refusjon vid retur: SE HÄR
TOLLVESENET: Refusjon vid byte: SE HÄR
SKATTEETATEN: Refusjon av MVA vid retur: SE HÄR

 

KJØPSVILKÅR

1. Bedriftsinformasjon

Odd-Living.com eies og drives av Norrgården Living AB (organisasjonsnummer 556938-7730).

Selskapet er basert i Uppsala. Selskapets postadresse er Gamla Börjevägen 62 - 75592 Uppsala.

Hvis du ønsker å komme i kontakt med oss, send en e-post til kundservice@odd-living.com med din sak og dine kontaktdetaljer, så hører vi fra deg innen kort tid.

2. Priser

Priser for norske kunder er oppgitt i norske kroner, EKS mva. (Dette da vi holder til i Sverige og moms betales til fraktselskapet vi importerer varene)

Totalprisen sammen med gjeldende frakt- og betalingsbetingelser finner du i kassen ved betaling.

Vi tar forbehold om prisendringer forårsaket av prisendringer fra leverandør, trykkfeil i prisliste og

unøyaktigheter i priser på grunn av feilinformasjon og vi forbeholder oss retten til å justere prisen.

3. Betaling

Alle betalinger håndteres av vår partner Klarna. Klikk her for vilkår og betingelser

Først bekrefter du kjøpet, deretter velger du betalingsmåte.

Du kan velge mellom:

a) Tydelig faktura

b) Klarna-konto (betal i avdrag i ditt eget tempo)

c) Kortbetaling

d) Bankoverføring

4. Bestill

Når du har fullført bestillingen, vil en ordrebekreftelse bli sendt til din e-postadresse.

I bekreftelsen finner du all informasjon om produkter, pris, fakturerings- og leveringsadresse.

Dersom det er feil i ordrebekreftelsen må du umiddelbart kontakte oss via e-post til kundservice@odd-living.com eller telefon: 018-8008102

5. Levering

Vi leverer med DHL eller PostNord til Norge.

Våre normale leveringstider er 3-5 dager. Det kan også ta lengre tid avhengig av hvor lang tid behandlingen tar i tollen.

Bestillinger mottatt før kl 12:00 på hverdager sendes normalt samme dag.

Dersom det skulle oppstå forsinkelser i leveringen (uten at vi har gitt deg beskjed om lengre leveringstid) bør du kontakte oss på

e-postadresse: kundservice@odd-living.com alternativt telefon: 018-8008102

6. Fraktgebyr Norge

Du kan se fraktgebyret i kassen og varierer avhengig av vekt og volum.

7. Varsling

Varsling skjer via SMS eller e-post.

8. Angrerett

Ved kjøp av varer på nettsiden har du som kunde 60 dagers angrerett som gjelder fra du har mottatt et produkt du har bestilt.

8.1 Når du utøver angreretten

Du må meddele at du angrer. Meldingen må sendes til oss på kundservice@odd-living.com.

I meldingen din skal ditt navn, din adresse, e-postadresse, ordrenummer og hvilke varer returen gjelder tydelig fremgå.

Du bør returnere produktene til oss umiddelbart og senest innen 30 dager etter kanselleringsvarselet.

Du er ansvarlig for returfrakt, levering og tilstand av produktene ved retur, produktene bør derfor sendes godt pakket og i originalemballasje.

Fra refusjonsbeløpet forbeholder vi oss retten til å trekke et beløp tilsvarende verdireduksjonen i forhold til

produktets opprinnelige verdi i tilfelle et brukt eller skadet produkt.

For mer om den lovfestede angreretten, se her

9.1 Uavhentede pakker

Dersom du har bestilt og ikke henter sendingen din før den er returnert til oss (ca. 14 dager), fakturerer vi deg 250 SEK for vårt arbeid med håndtering av varene.

9.2 Bytte og retur

Bruk vedlagt returseddel. Kontakt alltid Odd-Livings kundeservice via e-post kundservice@odd-living.com dersom du ønsker å angre kjøpet for å motta nærmere instruksjoner. Hos Odd-Living har du alltid 30 dagers angrerett og bytterett. Dette betyr at du kan returnere ubrukte og uskadde varer innen 30 dager etter at du har mottatt pakken. Varen skal returneres komplett i ubrukt stand, noe som betyr at alt mulig tilbehør skal inkluderes i returpakken. Varen returneres i originalemballasje med tiltenkt beskyttelse og inneremballasje.Returen godkjennes når varen er kontrollert av vårt personale. Vi løser ikke inn forsendelser som ikke er fullstendig frankert. Tilbakebetaling skjer så snart som mulig, senest innen 30 dager fra vi har mottatt meldingen om at du benytter angreretten. Returer som ikke er godkjent vil bli sendt tilbake til kunden mot et fraktgebyr. Vi følger anbefalingene fra det svenske konsumentverket, se: www.konsumentverket.se

9.3. Klager

Skulle produktet være skadet eller sendt feil når det ankommer, forplikter vi oss, i henhold til gjeldende forbrukervernlovgivning, til å rette feilen kostnadsfritt.

Du må alltid kontakte oss for godkjenning før du returnerer en defekt vare.

Reklamasjonen skal sendes umiddelbart etter at mangelen er oppdaget.

Hvordan går du frem med en klage?

Eventuelle feil og mangler skal alltid meldes til kundservice@odd-living.com hvor du oppgir:

Ditt navn / din adresse / e-postadresse / ordrenummer og en beskrivelse av feilen. Hvis mulig, legg ved et bilde (Et bilde sier mer enn tusen ord...)Hvis vi ikke klarer å fikse feilen eller levere et lignende produkt, refunderer vi deg for det defekte produktet i henhold til gjeldende forbrukerbeskyttelseslovgivning. Vi er ansvarlige for returfrakt ved godkjente reklamasjoner.

Vi forbeholder oss retten til å avslå en klage dersom det viser seg at produktet ikke er defekt i henhold til gjeldende forbrukerlovgivning.

Ved klage følger vi retningslinjer fra den generelle klagenemnda, se arn.se.

9.4 Transportskader

Oppdager du skader på pakken, må du umiddelbart melde dette til posten eller en annen transportør og sende inn en skademelding. Ikke samle en skadet pakke. Oppdager du ikke skaden før du har åpnet pakken, og skaden er av en slik karakter at den kan tilskrives postkontorets eller transportselskapets håndtering, må du kontakte dem og sende inn en skademelding. Hvis en tvist med postkontoret eller transportøren ikke kan løses, vennligst kontakt oss. Fotografer gjerne skaden på produktet og den ødelagte emballasjen og beskriv skaden i din kontakt med Odd-Living. Bildene dine bør vise skaden tydelig.

9.5 Returadresse (for returer og klager)

Norrgården Living AB

Gamla Börjevägen 62

75592 Uppsala

Sverige

E-postvarsel: kundeservice@odd-living.com

SMS-varsling: 0046736767515

10. Reservasjon

Vi tar forbehold om åpenbare feil, som tekniske problemer med priser, mva, frakt etc. Vi vil kontakte deg så snart som mulig dersom en slik feil oppstår.

11. Produktinformasjon

Vi tar forbehold om eventuelle typografiske feil på denne nettsiden og sluttsalg av produkter.

Vi garanterer ikke at bildene gjengir det eksakte utseendet til produktene, da det kan forekomme en viss fargeforskjell avhengig av monitor, bildekvalitet og oppløsning.

Vi gjør alltid vårt ytterste og prøver alltid vårt beste for å eksponere produktene så korrekt som mulig.

12. Informasjon om informasjonskapsler

I henhold til lov om elektronisk informasjon skal besøkende på en nettside for personvernformål informeres om at informasjonskapsler brukes.

Informasjonen i informasjonskapselen kan brukes til å spore en brukers surfing.

En informasjonskapsel er en liten tekstfil som nettstedet du besøker ber om å bli lagret på datamaskinen din for å gi tilgang til ulike funksjoner.

Det er mulig å stille inn nettleseren din slik at den automatisk nekter informasjonskapsler. Mer informasjon finnes på Post- og teletilsynets nettsider.

13. Personopplysninger

Ved å handle hos Norrgården Living AB godtar du vår personvernpolicy og vår behandling av dine personopplysninger.

Vi beskytter personvernet ditt og samler ikke inn mer informasjon enn nødvendig for å behandle bestillingen din.

Vi selger eller videreformidler aldri dataene dine til tredjeparter uten juridisk grunnlag.

Norrgården Living AB er behandlingsansvarlig for personopplysninger som du oppgir til oss som kunde.

Dine personopplysninger behandles av oss for å kunne håndtere bestillingen din og ved anledninger når du har bedt om nyhetsbrev eller kampanjetilbud

- for å kunne tilpasse markedsføringen til dine individuelle behov.

Informasjonen nedenfor er et sammendrag av hvordan vi lagrer og behandler dataene dine i henhold til den generelle databeskyttelsesforordningen (GDPR).

13.1. Hva er personopplysninger?

Personopplysninger er all informasjon som direkte eller indirekte kan tilskrives en fysisk person.

13.2. Hvilken informasjon lagrer vi?

For å håndtere din bestilling og svare på spørsmål knyttet til din bestilling (kundeservice), lagrer vi ditt for- og etternavn, adresse, telefonnummer, e-postadresse, IP-adresse og kjøpshistorikk.

Dine data lagres så lenge vi har et rettslig grunnlag for å behandle dine data, for eksempel for å oppfylle avtalen mellom oss eller for å overholde en rettslig forpliktelse etter for eksempel regnskapsloven.

13.3. Lovlig basis

I forbindelse med et kjøp behandles dine personopplysninger for å fullføre avtalen med deg.

Markedsføring, kampanjer og lignende utsendelser skjer med ditt samtykke.

13.4. Hvilken informasjon deles og til hvilket formål?

13.4.1. Betalingsleverandør

Ved kjøp deles informasjon med vår betalingsleverandør. Det som lagres er fornavn, etternavn, adresse, e-postadresse og telefonnummer.

Velger du å betale med faktura, lagres også personnummeret hos betalingsleverandøren.

Informasjonen lagres for å kunne gjennomføre kjøpet og for å beskytte partene mot svindel.

Betalingsleverandørene (betalingstjenestene) vi bruker er: Klarna.

13.4.2. Fraktselskap

For å levere bestillingene dine og fullføre kontrakten vår, må vi dele spesifikk informasjon med fraktselskapet.

Det som deles med rederiet er fornavn, etternavn og adresseinformasjon for levering.

E-postadresse og/eller mobilnummer kan også deles med rederiet for varsling.

Fraktselskapene vi samarbeider med er: DHL & Postnord

13.4.3. Nyhetsbrev

Hvis du har valgt å abonnere på vårt nyhetsbrev, vil ditt fornavn, etternavn og e-postadresse bli delt med vår nyhetsbrevleverandør.

Dette for å kunne holde deg oppdatert med informasjon og tilbud for markedsføringsformål.

Vi bruker Mailchimp for å sende nyhetsbrev.

13.5. Retten til innsyn

Du har rett til å motta utdrag fra all informasjon vi har om deg. Utdrag leveres elektronisk i et lesbart format.

13.6. Rett til retting

Du har rett til å be oss om å oppdatere uriktige opplysninger eller supplere informasjon som er ufullstendig.

13.7. Retten til å bli glemt

Du kan når som helst be om at opplysningene om deg slettes. Det er få unntak fra retten til sletting, som om den skal beholdes fordi vi skal oppfylle en rettslig forpliktelse (for eksempel etter regnskapsloven).

13.8. Ansvarlig for databeskyttelse

Norrgården Living AB er ansvarlig for oppbevaring og behandling av personopplysninger i nettbutikken og sørger for at reglene følges.

13.9. Slik beskytter vi dine personopplysninger

Vi bruker industristandarder som SSL/TLS og enveis hash-algoritmer for å lagre, behandle og kommunisere sensitiv informasjon som personopplysninger og passord på en sikker måte.

Vi bruker plattformen Magento, som drives av NordicWebTeam med base i Stockholm.

14. Endringer i de generelle vilkårene

Vi forbeholder oss retten til å gjøre endringer i vilkårene og betingelsene når som helst. Endringer i vilkårene vil bli lagt ut online på nettsiden.

De endrede vilkårene anses som akseptert i forbindelse med bestillinger eller besøk på nettstedet.

15. Tvist og lovvalg

I tilfelle en tvist ikke kan løses etter avtale med selskapets kundeservice og kunden, kan du som kunde kontakte Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

For innbyggere i et annet EU-land enn Sverige kan klager sendes online via EU-kommisjonens plattform for mekling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr

Ved tvist følger vi vedtak fra ARN eller tilsvarende tvisteløsningsorgan.

Tvister angående tolkning eller anvendelse av disse generelle vilkårene og betingelsene skal tolkes i samsvar med svensk lov.

16. Force majeure

Ved force majeure er Odd-Living fritatt fra å oppfylle visse forpliktelser i denne avtalen dersom en unnlatelse er begrunnet i såkalte formildende omstendigheter, som beskrevet nedenfor, og dersom forholdet vanskeliggjør oppfyllelse, hindrer eller forsinker. Unntakende forhold anses å være en myndighets handling eller unnlatelse, ny eller endret lovgivning, konflikt på arbeidsmarkedet, blokade, streik, brann eller flom, sabotasje eller storulykke. Force majeure omfatter også beslutninger fra myndigheter som påvirker markedet og produktene negativt, for eksempel restriksjoner, advarsler, salgsforbud mv.

 

Produsert av: Wikinggruppen

Produktet er lagt til i handlekurven din